anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, mám 14 letou sestru. Mě je 21 let a vždy jsem byla šťastná, spokojená a vyrovnaná ale moje sestra není. I když prochází pubertou a je dost náladová myslí si o sobě hrozné věci a má pocit že si jí nikdo nevšímá. Je hodně vysoká a hubená. Má to vrozený po mámě, svou postavu. Je až moc kostnatá a ruce a nohy má jak pravítka a nemá žádné prsa a hodně akné. Zažila jsem že jí jednou psali nějaké holky ze školy že je hnusná anorektička a ať se jde nažrat a podobně. Ale jí hodně a máma sní už byla i u doktora a je všechno v pořádku, asi má rychlé spalování. Také si myslí že je uplně sama a nikdo na ní nemá čas…i když máme šťastnou a spokojenou rodinku akorát s ní samozřejmě máma nehraje od rána do večera karty a podobně. Myslím si že přehání. Doteďka jsem měla pocit že je to ještě malá holčička co má úplně jiné myšlenky ale dnes my psala na internetu a docela mě to zaskočilo a mám o ní strach a nevim co stím. Misha ‎(22:20): nebavi me porad sedet u poctace a porad se probirat tema hnusama (fotkama) ! kdyz se vidim je na bliti podivej se jak vipadam nech me bejt NAZDAR ! Misha ‎(22:24): nejdu jdu si lehnout jsem unavena ….. nikam nejdu sama vim jak vipadam nechapu jak sem se mohla narodit jsem urcenej hnus kterej ma za ukol jen narodit se a hned zemrit obcas si proste pripadam jen jako takovej omyl co se stal jsem hnusna fuj az je mi z toho spatne ! a uz me nech bejt du spat ! Misha ‎(22:27): me je jedno co si lidi o me myslej pac pri pohledu na me se kazdymu prevrati zaludek ! a je mi spis lito ze se ke me skoro nikdo nechova hezky " Misha ‎(22:28): jsem totiz skoro porad sama a tim se zpusobilo moje podrazdeny a hnusny chovani Misha ‎(22:31): protoze jsem uz zvykla ze jsem porad sama dyt ani moje vlastni mama nema na me cas " Misha ‎(22:37): nerikam hrat ale nikdo na me nema cas …. a kdyz za ni prijdu je na me hnusna a tata porad jen spi a kdyz mu chci venku pomahat tak nechce ty me taky vyhanis a nikoho jinyho nemam tak sem proste radsi holt na konich nebo u stocku…tohle ti reknu tak akorad ze je zivot na nic zvlast kdyz jsem jeste hnusna jak prdel ! a touhle chvili na penize neberu ohled ty mi sou uprdele jen chci aby se mi nekdo venoval ! a uz me nech jdu spat ! Tohle co mi napsala mi docela vyrazilo dech… a nevim opravdu, co s tím proto vás prosím o radu… Je fakt že já jsem v jejím věku běhala furt někde venku po Praze ale ona jezdí po škole s mámou domu a ani nemá zajem někam chodit a má jen dvě kamarádky se kterýma se nějak víc baví… jinak problémová není.. spíš podle mě špatně zapadla a nikdo se sní moc bavit nechce. Budu vám moc vděčná za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Andreo, do určité míry výkyvy nálad včt. sebehodnocení k dospívání patří. Ale… Máte-li doma vztahy v rodině příjemmně harmonické, bylo by do dobré, ukázat to mámě (je třeba však zachovat mlčenlivost před sestrou). Nemuselo by být od věci, aby si sestra chodila urovnat myšlenky k psychoterapeutovi a budovala si pozitivní vztah k sobě a k životu (promlouváním do duše od sestry ani od mámy se to patrně nezmění) Mějte se hezky