Dobrý den, jsem svobodná matka. S otcem dítěte jsem se rozešla ještě před porodem. Teď po pěti letech jsme se potkali a on poznal svou dceru. Jezdí za ní tak jednou týdně, občas jedeme společně na výlet. Sblížili jsme se i intimně. On je ale bohužel už ženatý… Chtěl by, abych mu dceru půjčovala domů a aby se s ním mohla stýkat i jeho žena… Já to ale prozatím nechci, bojím se, že se mi dcerka odcizí…. Nemůžu se zbavit obavy, že s nima dcera bude raději než se mnou. Oni by s ní jezdili na výlety a byli pro ni zábava a já bych po ní bohužel musela chtít i povinnosti do školy a tak. Mám zatím i obavu, že se příliš nesjednotíme ve výchově. Partner ji vše dovolí. Manželku partnera vůbec neznám. Navíc bohužel ona o jeho nevěře se mnou ví… Mám z toho všeho špatný pocit a nevím, zda mám vyhovět partnerovi, i když to pro mě bude velmi stresující…. On naopak tvrdí, že jeho žena nechce, aby jezdil k nám a i časově, že je to pro něj náročnější, než kdyby mohl mít dcerku doma. Jak z toho ven ? Děkuji za odpověď. H.

Milá Hanko, pro dítě je dobré, když má kontakt s oběma rodiči. V této rodinné partii je sice náročnější najít každý svou pozici a akceptovat ostatní, ale je to důležité. Zkuste se podívat na všechny zúčastněné jako na lidi na jednom jevišti… pozorujte i svou figuru a najděte pro ni optimální postoj, aniž byste spoutávala dceru – té nechte volný pohyb… můžete navštívit seminář rodinných konstelací… (mmj. jeho žena je taky ve stresu, kdybyste se zkamarádily … byly byste šikulky) Je třeba přijmout následky svého jednání včt. rozhodnutí… to je dospělost.