anonym Personál zeptal se před 16 roky
Vazena pani doktorko, Chtela bych se vas zeptat, jestli myslite, ze ma smysl navsteva psychologa v situaci, kdy resim rozchod se svým pritelem. Jsme spolu 14 let, z toho 9 let spolecne pracujeme i bydlime. Několik let uz nam vztah neklape, místo reseni potizi jsem si nasla milence a dostala se do situace, kdy si neumim vybrat, který je ten pravy. Teprve ted, po 5 letech, jsem se odvazila partnerovi o svém paralelnim vztahu rict, na coz reagoval v první chvili tak, ze se odstehuje. Pak jsem 2 dny probrecela, neumim si najednou život bez nej predstavit, ale nevim, jestli jde jen o zvyk nebo o lasku, a sama mu navrhla zkusit to znovu. Ted zas nevim, jestli to nebylo ukvapene. Jeden den chci toho, druhy den druheho, v hlave zmatek. Asi by pro mne bylo snazsi ukoncit vztah s milencem, s tim toho tolik odziteho nemam a nebyla by to takova rana. Proto bych rada znala vas nazor na tyto slepovane vztahy, jak se pozna, ze to ještě smysl ma a kdy je pozde…? Intimni život vratit si totiž nedokazu uplne predstavit, přes 5 let spolu nic takoveho neprovozujeme. Zvazuji i navstevu poradny, tak prosim pripadne o cenu takove konzultace – pokud ovšem myslite, ze by v mem pripade mela cenu? Pokud bych se rozhodla jit do noveho vztahu, mam obavy, ze vse dopadne stejne, protoze ja presne nevim, kde se stala chyba. Predem vam moc dekuji za jakoukoli odpoved. S pozdravem Jana.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Jani, život sám, partnerský vztah, láska – to je na životě to nejtěžší :) (ještě že nežijeme v Africe;)). Jano, vaše téma je hodně široké a vy to tušíte. Kdybyste chtěla sama sebe dělat krásnější, jasnější, doporučovala bych pravidelnou spolupráci s psychoterapeutem – patrně by pro vás byla přínosná rekapitulace vašeho života od počátku. Důsledkem takové spolupráce bývá porozumění sama sobě, snadnější orientace ve vlastním životě. Slepované vztahy ? hmm – je překonání krize, naučení se řešení problému – slepovaný vztah nebo posílený vztah? Je váš vztah v dlouhodobé krizi nebo je odžitý? (trochu to na mne působí jako v krizi, ale…?…) Cena konzultace? Záleží na dohodě mezi klientem a psychoterapeutem. Měla-li byste chut si dohovořit schůzku se mnou, zatelefonujte mi. Držím palce