Dobrý den, ráda bych Vás požádala o radu. Jsem rozvedená a 2 roky se často scházím s přítelem. Od počátku našeho vztahu pozoruji z jeho strany méně projevovaného zájmu, než bych čekala. Přítel bývá uzavřený, o svých citech nemluví, jen výjimečně zaslechnu pochvalu na svou osobu. Nikdy mi neřekne, že mne má rád, že mi něco sluší, že se mi něco povedlo… ráda bych slyšela nějakou pochvalu apod., ale marně. V citových projevech mi to tak připadá, že více přijímá nežli dává. Moc mne to mrzí, stále mám pocit, že bych s ním měla "zatřást"… Je třeba se smířit s rozdílností našich povah nebo je možno přítele nějak "naladit", aby se projevoval? Děkuji Vám.

Milá ženo, ženo, jsou muži, kteří svůj handicap v oblasti citovosti chtějí rozvíjet a nepovažují to za slabost. Jiní muži o své nedostatečnosti aní nevědí. Někteří muži v průběhu manželského vztahu svoji citovost pozvolna rozvíjejí jiní nikoliv. Nevím, jaký život má za sebou váš přítel, ani zda mu svá přání a pocity sdělujete. Každopádně by bylo vhodné mu říci, co byste ráda, nedomnívat se, že na to přijde sám. Smířit se s realitou je základ k vaší vyrovnanosti (a ve změnu bych mnoho nedoufala)