Dobrý den, velmi mě trápí jedna věc. Žiji se svým přítelem, ten je řidič autobusu a v pátek odjíždí na 14ti denní zájezd do Francie. Nedokážu si vůbec představit jak to zvládnu. Jsem z toho psychicky velmi rozhozená, přepadá mě pláč a zoufalé okamžiky. Kdysi mě můj přítel dvakrát podvedl, již delší dobu seká latinu ale nemůžu se zbavit myšlenky, že na zájezdě neodolá. Myslím, že se sama ničím, protože si to schválně představuji jak to bude probíhat, co se tam bude dít, kolik bude příležitostí. Myslím na to celé dny, v noci nespím, bolí mě žaludek, cítím se strašně. Navíc ta doba odloučení je pro mě opravdu dlouhá, jsem nějakou dobu nezaměstnaná, takže mě nezachrání to, že bych se víc věnovala zaměstnání. Samozřejmě kromě těchto myšlenek je tam i obrovský strach jako o řidiče, všude spousta havárek a nehod. Byla bych ráda kdyby jste mi poradila jak tohle překonat. Děkuji, Jarmila.

Milá Jarmilo, 1. druhý člověk v nás může rozproudit jen takovou nejistotu, kterou v sobě máte vůči sobě a svému životu. Patrně příliš spojujete svoji hodnotu s přítelem. 2. vnímejte, zda láska mezi vámi je silná, zda se ji můžete dotknout nebo je to pouze pracný vztah – cítíte-li vzájemnou lásku, důvěřujte ji, je-li to pouze pracný vztah, nechte ho plynout, nelpěte na něm… 3. pořidtě si literaturu o žárlivosti (najdete ji třeba ve "zboží") 4. myšlenky, fantazii rozvíjející žárlivost si zakažte a budte na sebe přísná 5. smiřte se s tím, že nikdy nic není definitivní a proto si užívejme toho hezkého co je právě ted 6. nemyslím, že to sama dokážete, protože proměnit sama sebe je obtížnější než zpevnit břišní svaly čí změnit účes 7. nevím, jak kvalitní váš vztah je 8. hledání práce je práce na celý úvazek + udělejte si plán činnosti (+ přečtěte si odpověď Jitce) a hlavně se nebojte života změny – vše plyne tak, jak má :)