anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den. Jsem maminkou 5letého kluka.Jsem pracující samoživitelka.O dítě se starám se vší láskou, zvládám školku,práci,domácnost.Snažím se mu nahradit i tátu. Jeho otec je otcem jen na papíře. Strašně vykládá jak se o něho bude starat, bude si ho brát co 14dní. Jsou to jen řeči a skutek utek.Přednější je pro něho pivo (to mi tvrdil,že na pivo bude mít vždy),hospoda a kamarádi. Alimenty platí jak se mu zachce.Je bez peněz, bez podpory, dělá načerno.Nemáme dobrý vztah.Neví totiž jak mě více ponížit.Bydlí u matky,je nezodpovědný.Ale proč píšu-pokud syn udělá něco špatně (je to jednou za čas)-zakřičím a dostane na zadek.Pak mi řekne,že chce jít k tatínkovi.Dnes to dopadlo tak,že si vzal batoh,pití,oblékl se a odcházel.Ve dveřích se jen smutně koukal.Nakonec odešel.Vyšla jsem před vchod a zavolala ho zpátky.Promluvili jsme si. Jsem z toho hodně špatná, protože vím,že to byla moje chyba.Ve zlosti jsem řekla něco špatného..Přitom syn ví,že tady má svůj domov,svůj pokojíček,soukromí,kamarády..Nechci své dítě ztratit, chci jen ať má svůj rozum a pozná pravdu.Nechci mu brát otce-ale vím-jak funguje.Poradíte mi prosím? Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Vladko, výchova synka v této komplikované situacu je opravdu umění připomínající tanec mezi vejci. Kdybyste si zašla popovídat o výchově např. k rodinnému terapeutovi, mohlo by to přinášet více laskavé jistoty do výchovy. Já tady mohu poskytnout opravdu jen několik obecných vět: - klidná a vyrovnaná maminka bez zášti k tatínkovi (at je jakýkoliv) je pro tuto situaci nejdůležitější - sama v sobě vybudovat klapku, která zabrání zlým větám vyjít ven - syn by neměl získat pocit, že vás může vydírat tím, že řekne, že půjde k tátovi Držím palce