anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, Mám jeden takový problém a vůbec nevím jak ho vyřešit. S partnerem jsme spolu 3 roky – je to vztah plný vášně, lasky, ale i hádek a vyčítání. Před rokem a půl se jsme se rozešli po dlouhých hádkach, které vyvrcholily jednou, po které už jsme se nemohli snést. Ale asi po měsíci a půl mě partner zase začal kontaktovat a protože jsem ho pořád milovala, dali jsme se dohromady. Na dlouhou dobu to byl ten neúžasnější a nejkrásnější vztah, který nám mohl každý závidět. A i když jsem jela loňské léto na 3,5 měsíce za prací do ciziny, i když přítel přišel v lednu o práci a když si našel novou, musel na 2 měsíce na školení na druhou stranu republiky – víkendy se učil, neměl na mě čas, to všechno jsme překonali a připadá mi že nás to všechno víc sblížilo. Ale poslední dobu, co se vratil, se hodně změnil, hodně jsme se hadali a vzvrcholilo to min. týden hádkou na dovolené, kdy jsem ho z maringotky (kde jsme bydleli) vyhodila a on odjel domů. Od příjezdu domů (kdy on jel sam a ma maminka prijela pro me)jsme se uviděli jen 2x, poprvé kdy mi řekl, že je moc naštvaný a že to chce ukončit a podruhé, když jsem ho zastihla doma(v jeho bytě, kde jsme bydleli společně) a kdy mi řekl, že si musím sbalit všechny věci a odejít jak z bytu tak z jeho života. Tam se mi ale také přiznal, že mě pořád má ještě rád, stejně tak jako já jeho a že za těch pár dní co jsme se neviděli mu chybím. V tom případě ale nechápu, proč to chce ukončit. Říkal, že ho to také moc trápí, ale ví, že by to nevedlo nikam. Zas by to bylo nějaký čas dobré a pak by vznikla velká hádka.Nakonec jsem ho ukecala, že si dáme pauzu, ale i tak si musím všechny věci odnést. Mám takový pocit, že jak to udělám, už se k sobě nevrátíme. Vůbec nevím, co dělat dál. Vím, že v tom má pravdu, ale nechci ho ztratit. Po třech letech je součástí mého života a bez něho už si ten život nedokážu představit. Travili jsme spolu hodně času, takže teď ty dny bez něho jsou strašně prázdné. Potřebovala bych poradit, co dál.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Lucko, proč lidi, kteří se mají rádi si slovy ubližují, proč se nenaučí komunikaci, která je konstruktivní? Možná si dlouho myslí, že je to vášeň, že kus sadomasochismu je zajímavý? Že konstruktivní dialog je nudný? Nevím jak se změnil, jak jste se hádali, ale evidentně to vedlo k neharmonii mezi vámi – možná zájem vyjít si navzájem vstříc, porozumět druhému, hledat kompromis je nevelký… Co dělat nyní? Sama si vytvořit plán na každý den, vymyslet činnost… to pro začátek bude dobré. (a udělat konstruktivní analýzu krize z vaší strany, najít cestu ke změně…)