anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, má prvorozená dcera je od mala fixovaná na svoji babičku. Já jsem si nedokázala a stále nedokáži vyjasnit jasnou pozici se svoji matkou(brzy po narození dcery jsem se rozvedla).Ty babička, já matka. Komunikace je neotevřená, má matka nechce nic slyšet a nikdy ani přes mé snahy nechtěla. Navíc je velmi dobře finančně situována a dceři, myslím vkládá vzorec, nebudeš-li věrná a poslušná, zahyneš. Já nebyla a ocitla jsem se v nevysloveném nepřijetí. Dceři je 16,5 roku, stále ještě nemá menstruaci(byly zde jen náznaky), již několik let navštěvuje nepravidelně psychoterapeutku(měla jsem dojem, že pokud nemáme otevřený vztah mezi sebou, bude fajn když si bude moci promluvit s někým nezaujatým). Náš vztah s dcerou mě mrzí. Čím více má volnosti, tím více ji babička stahuje k sobě. Nevím zda za babičkou a dědou jezdí, protože chce, nebo zda kvůli tomu, že vnímá, že to od ní očekávají. Já osobně si myslím, že má matka stojí tak trochu mezi mnou a dcerou. Rozhodně našemu hlubšímu vztahu nefandí a chce ji jen pro sebe. Napsala byste mi k tomu několik vět? Moc děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Moniko, myslím, že byste si zasloužila toto téma urovnat si při konzultacích s psychoterapeutem. Je od vás hezké, že jste toto dopřála dceři… nechtěla jste i rodinnou konzultaci? Neznám vývoj vašeho vztahu s matkou, vaši samostatnost po rozvodu…. Je třeba přijmout situaci takovou jaká je – dcera je již skoro dospělá, tvoří si již vlastní postoje. Důležité je, abyste si byla vy jistá tím, že jste její máma a že jste udělala to nejlepší, co bylo možné. Důvěřujte, že vše se děje tak, jak má…