anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, nevím jestli mi budete schopen poradit, ale budu v to věřit. Je mi 28 let a mam dvě děti, problém se netýká mě, ale mého synovce, nevím přesně jestli jde o problém nebo spíše jak na to. Je mu 7 let a žije jen se sestrou, která se rozvedla, když mu byli 3 roky. Začalo to dva roky zpátky na dovolené, byl tam s námi od sestřenice kluk, kterému je o rok míň.Tatínek mladšího kluka je našel za barákem jak klečí na čtyřech a synovec byl zezadu se ztopořeným přirozením, tak to byl šok. Nijak se to neřešilo, což podle mne je chyba. Stalo se to tak ještě 3krát a naposledy tuto sobotu, kdy je načapala maminka mladšího, řekla bych, že iniciátor je synovec, protože pokaždé ten mladší vše mamince poví a posledně říkal, že si hrály na doktora a synovec mu přirození přetahoval tam a zpět. Tak toto je problém, který mě trápí a nejvíc to, že moje sestra se uráží, že z jejího syna děláme úchyla, ale jen chci aby s ním promluvila a vysvětlila mu, že to není vhodné. Prosím poraďte jak na to má jít nebo jak to řešit. Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Lauro, vaše možnosti jsou opravdu omezené – zodpovědná osoba je jeho matka. Jisté možnosti vyvolat rozruch by měla matka poškozeného… Na stranu druhou, můžete se synovcem promluvit stručně vy a sdělit mu, že víte o hraní si s pohlavními orgány kamaráda a že existují zákonná pravidla, které takové chování dost omezují a že je třeba, aby své jednání ohledně sexuálních projevů se naučil omezovat tak, aby odpovídalo společenským normám. Bylo by vhodné si s ním povídat o tom, co je normální a co je trestné, o dobrovolnosti a zneužití…. Ale nevím, jaké vztahy mezi s sebou máte… je třeba postupovat citlivě… Máte pravdu v tom, že jeho chování je mimo normu.