Dobrý den, je mi téměř 17 let a nemohu najít žádné přátele. Vím že je to banální otázka ale věřte, že život bez přátel je strašný. Vždy když jsem s nějakými známými zkoušel navázat přátelství, tak to většinou krachlo. dlouho jsem hledal problémy v ostatních, ale pak jsem začal u sebe. Na internetu jsem se nedávno náhodou dovzvěděl že, lidé s nadprůměrným IQ mají problémy s mezilidskými vztahy. Tak jsem si na zkoušku změřil IQ a zjistil sem že mám téměř 150. Ale nikdo koho znám na tom není podobně takže si vlastně s nikým (kromě rodiny) nerozumím. Chtěl bych vás poprosit o radu jak tuto situaci napravit.

Milý Martine, nadprůměrné IQ nemusí být příčinou problémů ve vztazích. Bylo by dobré zjistit pravou příčinu. Mohlo to být velké lpění a očekávání od známých, ze kterých kso se rozhodl udělat přátele. Je třeba se na lidi kolem sebe nevěšet, přátelství je svobodný svazek… a vzniká spontáně… Můžeš se přihlásit do Menzy a účastnit se společných akcí, komunikovat přes net, být součástí zájmových spolků např. hrát bridž, sport, šachy, modelářství… a tam si nalézt kamarády se stejným zájmem. Také je možné, že v tvém energetickém poli je něco, co lidi z přátelství s tebou odpuzuje. Každopádně se nevzdávej jen na tom nelpi (to je rada komplikovaná, ale v jejím obsahu je kus řešení) Držím palce