anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, mám obrovský problém. Doufám, že mi dokážete pomoci. Můj kamarád, říkejme mu například "Honza", má jistý druh poruchy a o té jsem nikdy v životě neslyšela. Je ve věku 20ti let, úspěšně ukončil střední školu a jde na vysokou školu. Vystřídal řadu partnerek, konkrétně i se mnou 2 roky chodil, ke konci našeho vztahu se začali u něj objevovat poruchy osobnosti. Například chtěl si hrát na miminko, chtěl abych mu dala plínky a přebalovala ho. Já jsem to odmítala. Chtěl po mě, abych mu koupila brindáček a krmila ho. To jsem také odmítala. po rozchodu jsem s ním nebyla v kontaktu zhruba rok. Teď spolu komunikujeme pomocí internetu, občas se vidíme a chce po mě abych se k němu chovala jako kdyby byl malá holčička. Abych mu přes ICQ říkala, kdy se má přebalovat, kdy má nosit vložky. Ze začátku jsem to nebrala moc vážně až do doby, kdy jeho otec na vše přišel. Našel mu ve skříni plínky. Vzal situaci do vlastních rukou a řekl mu, že ho vychová, když to tedy chce. Svého syna nutí, aby doma nosil plínky bez kalhot, přebaloval se před ním a aby to všichni viděli. Je teď zoufalý a prosí mě, abych tu otcovu novou roli vychovatele převzala já, že mě na slovo poslechne, že bude má "poslušná hračka". Přitom když jsme byli spolu, se sexem nebyl problém. Ke konci našeho vztahu začal být zvláštní. Žádám Vás prosím o radu jak mu mohu co nejlépe pomoci, myslí si že je zdraví. Chci mu pomoci. Děkuji za radu

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Jani, obávám se, že my dvě to tady fakt nevyřešíme. S jeho otcem jste mluvila? Patrně jeho problém souvisí jak s nedostatečně rozvinutou sebeláskou k sobě jako k dospělé bytosti, touhou nedospět v muže… Dost komplikovaná záležitost – pokud se on nepustí vytrvale do rozmotávání a proměny :( . jani, jak poradit tobě – jeho problém přenech jemu – můžeš se maximálně přátelskými rozhovory pokusit, aby uviděl, že to problém je. Je možné, že tvoje role spočívá v tom, že ho vyslechneš a neodsoudíš – což je moc cenné. Posílám podporu