Dobrý den, mám na vás prosbu. Můj přítel před několika měsíci zkrachoval, přišel o několika milionovou částku a hlavně o vše co budoval. Zbyly nám ještě nějaké dluhy, vím, že to velice těžce nese, opravdu tvrdě pracoval. Bohužel o celé věci moc nechce mluvit, a já se tím velmi trápím, v noci poslouchám jestli vůbec dýchá. Vidím v jakém je stresu o intimním životě nemůže být vůbec řeč, zaroveň ochladl i vztah s jeho rodiči, ke mě i naší dceři se chovají velmi hezky, ale jemu dávají jasně najevo, že pochybil. Myslíte, že se s tím dokáže vyrovnat sám, jak mi tvrdí, mám strach, ho do něčeho tlačit, abych to nepokazila ještě víc, má sebevědomí na nule a obávám se že návštěva psychloga by pro něj bylo něco jako prohra, poradtě jak s ním promluvit?Děkuji

Milá Dano, váš zájem je milý. Bylo by možná vhodné zeptat se jeho rodičů, jestli jim dělá dobře ho ještě více deptat? Taky jim můžete říct, že o něj máte strach… Je důležité, že vy víte, že tvrdě pracoval a že si toho vážíte. Bylo by dobré, aby sám sobě ten krach odpustil, protože sebemrskáním se ze dna nezvedne (to je vskutku kontraproduktivní mechanismus) Je politováníhodné, že nechce mluvit a rovnat si myšlenky nahlas a že, návštěvu psychologa, konzultanta, kouče považuje za prohru (jak absurdní myšlenka v kontextu situace) Můžete mu také říci, že vás celá situace znepokojuje, protože nejen o něj máte strach, ale protože cítíte ne zcela dobrý vliv situce na váš vztah i rodinný život.