Dobrý den. Právě řeším čerstvý problém s partnerem. Po dlouhodobých neshodách s nadřízeným ohledně výše platu a podle jeho slov stresu v práci (vše vyvrcholilo v hádce) dospěl k tomu, že si hned vzápětí nechal proplatit poukázku na peníze (tržba), jednalo se o částku okolo 300 Kč. Neokradl nikoho konkrétního – firmu. Samozřejmě se na to ihned přišlo, protože to navíc udělal dost okatým způsobem. Na základě toho se s nadřízeným domluvil na výpovědi. Tvrdí, že vůbec nechápe, proč to udělal, že to bylo v afektu a že ho to velmi mrzí. Ihned se mi ke všemu přiznal a zároveň tvrdí, že za celých pět let, kdy u této firmy pracoval, nic takového neudělal. Jsme spolu sedm let a troufám si říct, že o něm vím téměř vše, takže mu věřím. Na mě byl vždy velmi hodný, je obětavý, zodpovědný, doteď byl spolehlivý i v práci.. Domnívám se, že je to nějaká primitivní reakce na nezvýšení platu. V dětství měl ve škole problémy s chováním, řekla bych, že se jednalo o hyperaktivitu, ale vyšetřen nikdy nebyl. Možná s tím souvisí toto impulzivní chování. Jsem velmi zaskočená a zklamaná, ale rozejít se s ním kvůli tomu nechci. Moji rodiče se vše dozvěděli a náš vztah už neschvalují. Bohužel totiž já i matka pracujeme ve stejné firmě, sice na jiném oddělení, ale i tak to na nás vrhá špatné světlo. Nevím, co mám dělat. Připadám si jako ve zlém snu, ze kterého se snad probudím. Chtěla bych alespoň vědět, jestli se jeho chování dá nějak psychologicky vysvětlit. Děkuji za odpověď.

Milá Eliško, troufám si říci, že odpověď na poslední otázku znáte (každopádně ji naleznete, po přečtení svého textu) Jste spolu sedm let, doporučuji řídit se svým (nikoliv matčiným)úsudkem, který zahrnuje cit i rozum. Dále doporučuji zklidnit se – zlý sen vypadá jinak, např. když jde o život či dlouhodobý teror. Co vás vlastně znepokojuje? Co si o vás říkají lidi? Nebo že má přítel starosti se zaměstnáním, že se cítí nedoceněn (at oprávněně či neoprávněně). Ano, přítel měl konflikt se zaměstnavatelem na jehož konci odchází s firmy. To je celé.