anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, nastoupil jsem na střední zdravotnickou školu. Jak už z typu školu vypovídá, jedná se spíše o dívčí školu. Jenže já jsem zvyklý na třídu, kde jsou převážně jen kluci.Nemám si nyní tedy s kým povídat. Dále nejsem zvyklí na takové množství učení a požadavků, co po mě chtějí. Psychicky vůbec nezvládám, mám neustálý stres a stach, že se mi něco nepovede. Když přijdu domů v 16:00 utahaný ze školy, s bolavou hlavu, musím se jít ihned učit na další den. Nezbyde mi tedy žádný volný čas a když už nějaký je, sedím a myslím opět na školu. Už nevím, co bych měl dělat a prosím o radu. Děkuji J.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milý Jakube, je hezké, že jsi se rozhodl napsat, jen nevím, jak to touto cestou pořešíme. Kdyby jsi chodil na zdrávku v NB nebo v Kolíně, bylo by dobré, aby jsi se zastavil. To bych tě mohla třeba pár věcí naučit a říci ti nějaké osobní info přímo pro tebe. Obecně: Důležité je vědět, proč na škole jsi, že jsi si ji vybral, a že chceš lidem kvalifikovaně a s láskou pomáhat. K profesionalitě je třeba vždy disciplína, píle a vytrvalost. Aby jsi mohl pomáhat jiným, je třeba, aby jsi sám byl "v pohodě". Doporučuji naučit se nestresovat, nezapomínat na duševní hygienu – potřebuješ relaxovat po příchodu ze školy! Jak se naučit zacházet se sebou, k tomu jsou různé systémy. Napiš mi na email, zda se zastavíš, nebo ti mám alespon napsat doporučenou literaturu emailem. Taky si uvědom, že i když se ti něco nepovede, neumřeš a ani nepřijdeš o nohy – tzn. naučit se plynout. A jedno tajemství ti prozradím;): některý holky mohou být prima kamarádky. Samozřejmě klučičí kamarádství nepřetrhej a alespoň o některém víkendu si ho užij.