Dobrý den, jsem sama s dvěma dětmi,dcerkou (4,5) a synkem (2,5)… V pondělí na večer se mi vrátily děti z víkendu u babičky a dcerka prohlásila "maminko,já bych taky někdy chtěla bydlet u babičky". Jde o to,že v tíživé finanční situaci nemohu dětem dopřávat tolik co babička s dědou (rodiče otce dětí,přičemž otec – na rozdíl od svých rodičů – o děti moc zájem neprojevuje..). Mám se bát? Jak jí to mám vysvětlit? Vím,že mě mají děti moc rády,ale přesto… Děkuji za odpověď. Hezký den. Martina

Milá Martino, strach někdy něco vyřešil? Přejte všem zúčastněným, abyste se měli dobře a měli se rádi. Ono se jim u prarodičů asi i líbí to, že se jim plně věnují, že je tam živo, což maminka samoživitelka může zajistit sama jen obtížně. Ale to nemění nic na tom, že jste pro ně nejlepší mámou, kterou mohou mít a mají vás rádi. Ohledně finančního zajištění s dcerou hovořte otevřeně a srozumitelně, ohledně bydlení dceru ujistěte, že k babičce může chodit, třeba tam i spát, ale její domov je u vás. Držím palce a přeji klid (strachem vše jen zhoršíte a sama se nebudete cítit dobře)