Dobrý den paní magistro. Ráda bych se Vás zeptala na svou 5ti letou dceru,která byla již od narození velice chytrá,šikovná a hodná,také ale dost závislá na mne(matce).Když jí byly 3 roky narodila se druhá dcera a tam začali problémy:začala neposlouchat brečela snad kvůli všemu a postupem času přibyl i problém s jídlem.Nechce nic jíst,všechno jí nechutná nebo říká to nejím,bolí mě bříško,musím na záchod a podobně,maso nejí vůbec a to v rodině žádného vegetariána nemáme.Vyhublá však není energie má až až-je to podle mého spíše psychikou.Dále jak jsem si myslela že je chytrá-příští rok má jít do školy-dnes mi v MŠ učitelka řekla že jí mám dát odklad,že není vyspělá,je pomalá,spoustu věcí v kolektivu nechce dělat,pláče a uráží se skrz všechno. Co s tím?????

Milá Jano, Máte-li pocit, že většina potíží souvisí s psychikou, doporučuji rodinnou terapii nebo terapii hrou. Konkrétní problém, žádá podrobnější pozornost… Doporučuji postupně dceru upozornit, vysvětlit, jak její urážení působí na děti… Ohledně odkladu by bylo lepší cca za 5měsíců navštívit pedagogicko psychologickou poradnu. (Důležité je, aby dcera něco jedla … (strava podle krevních skupin doporučuje málo masa krev.skup. A.) Vím, že je třeba, aby měla stravu vyváženou, vy jste chytrá žena a informace o stravování si jistě obstaráte. Můžete si s dcerou prohlížet ilustrované materiály o stravě a těle …)