anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, mam nemší problém ještě mi neni 18 let a kouřim…už sem přestala a jednou večer jsem si dala s kamošema…viděli mě příbuzní a řekli to rodičum…nevim co mam tět delat a jako jim to dokázet myslejí si o mě že kouřim a piju alkohol…jako jim mam dokázet že už fakt nekouřim a alkohol vubec nepiju?pořát se s nima hádám a trvá to už asi 2 měcíse…já bych chtěla vycházet z rodičema ale pořát na mě řvou.Chtěl jsem už i utýct ale kámoši mi to rozmluvili.Nevim co mam dělat prosím poradte mi děkuji moc!!

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá bublinko, ztracená důvěra se někdy získává zpět obtížně. U soudu platí, že dokud se neprokáže vina, platí nevina, tzn. nevinu lze často dokázat jen obtížně, proto je třeba dokazovat vinu, nikoliv opačně. Situace je pro tebe obtížná. Utéci z domu? Děvče, to nedoporučuji, jen si zkomplikuješ život, ona střecha nad hlavou a postel má svou cenu. Co říci rodičům: "Drazí rodičové, je mi líto, že mi nevěříte, ale já už nemohu udělat více proto, abyste mi věřili a už více nebudu svou nevinu dokazovat." (nabízí se kousek ironie, který nedoporučuji: "rodičové, to nemáte moc důvěry ve výsledek své výchovy ;)" Můžeš požádat o spolupráci školního psychologa, který by mohl zafungovat jako mediátor (zprostředkovatel rozumného dialogu), můžeš navrhnout návštěvu poradny… Držím palečky