Dobrý den,chtěla bych se zeptat,co mám dělat.Tady máte ve zkratce,co mě trápí.Nevím,kde začít..jde hlavně o to,že mám velice malé nebo spíše nemám skoro žádné sebevědomí,k tomu si nevěřím, jsem v sextě (druhý ročník vyššího gymnázia) na osmiletém gymnáziu a nějak se nedokážu začlenit,není to jen teď,když jsem byla malá,chodila jsem do 1.třídy, tak jsem bydlela s mamkou v Brně,potom mi umřela a já musela přejít do školy jinam a už tam jsem se nedokázala začlenit,děcka mě ale nepřijmuli. Učila jsem se velmi dobře.Oni začli mít narážky na moji postavu, i když neměli vlastně žádný důvod,nebyla jsem nějak tlustá a ani nějak škaredá, ale bohužel měli narážky a prupovídky a dá se říci, že od té doby jsem si nevěřila, styděla jsem se za sebe.A jelikož jsem chtěla rychle pryč a byla jsem chytrá, tak jsem si dala přihlášku na gymnázium.Tam jsem se dostala a odešla jsem tam. A snažila jsem se dlouho (teďkom to je už 6 let), ale nezapadla jsem tam. Na konci 9.třídy (v kvartě) a na začátku prváku (v kvintě) jsem marodila. V té kvintě jsem tam 1.pololetí nebyla skoro vůbec. Všechny testy jsem dopsala. Třída se se mnou nebavila vůbec,přestali si mě všímat. Od té doby sedím sama. Zhoršil se mi prospěch. Z jedničkářky je teď ze mě trojkařka, čtyřkařka. Nedokážu se soustředit.Málo spávám. Nedokážu usnout a pokud usnu ,tak se několikrát probudím. Do třídy chodím s nechutí,bojím se,a mám takový divný pocit, než tam vcházím. Je mi to strašně nepříjemné .Já se v té třídě necítím. Strašně moc si to zabírám a trápí mě to.Nedokožu se vůbec soustředit na učení. Jsem strašně nervní. Poslední dobou jsem začla i chodit za školu. Už v té 8. ,9.třídy jsem chtěla jít jinam. Protože jsem se už předtím zde necítila, ale od té doby,co jsem marodila se to zhoršilo.Byla by škoda,odejít někam na SŠ, když je gymnázium údajně nejlepší příprava na VŠ.A to tvrdí i moje babička se kterou bydlím.A já už nevím co dál. Doufám,že to hlavní jsem řekla.Co mám dělat?… Děkuji za odpověď

Milá Jani, nu, nemáš to jednoduché. Některé věci mávnutím proutku nezměníš a zajeté vztahy ve třídě k nim patří – potřeboval bys podporu – jak se ti chce o tom mluvit s pedagogy. Nebo máte školního psychologa? To by bylo fajn. Můžeš kontaktovat i někoho ve spádové pedagogicko psychologické poradně – bylo by to docela fajn, abys to probrala osobně. Určitě by se dalo nalézt i jiné gymnázium, kam by se dalo přestoupit – toho psychologa kamaráda u vás by se hodila nalézt, aby ti pomohl tím projít a připravit tě na úskalí. Taky by se ti hodily: https://rovena.info/lecebna-meditace-cesta-k-osobni-sile.html či alespon relaxace. Měj se co nejlépe, napiš mi třeba na email.