Dobrý den, je mi 24 let a jsem studentka. Ráda bych se vám svěřila se svým problémem, který trvá několik měsíců. S přítelem jsme spolu přes 4 roky a myslím,že máme opravdu hezký vztah. Ale prošli jsme si krizí, kdy se přítel zahleděl do jiné nebo spíš podle jeho slov nevěděl, zda by ještě neměl poznat něco jiného, než bude s někým celým život atd. Pro mě to byla dost rána, když mi to řekl. Ale za dva dny přišel, že s ní přerušil kontakt, omluvil se mi a poprosil, zda mu dám ještě šanci. Já jsem mu odpustila,ale i s ohledem na vlastní hrdost jsem se odstěhovala zpět na kolej. Pro mě to bylo dost těžké, měla jsem už u něj domov, cítila jsem se tam dobře a na koleji na mě padla úzkost a samota. A já udělala zásadní chybu, že jsem – abych i vyplnila čas – začala o všem "moc" přemýšlet a začala si na internetu číst všechny "chytré články" o partnerských krizích, diskuse jiných lidí a jejich problémy, jak poznat, že opravdu miluju a je to ten pravý na celý život atd. A dala jsem si do hlavy všechny možné poučky a začala kontrolovat, zda všechno takhle cítím a zda to náš vztah splňuje. A mám pocit, že jsem si partnerskou krizi vytvořila uměle v hlavě a přenesla jsem si tam všechny problémy, které mohou nastat, i když v reálu jsem je vůbec nezažila. Ale způsobilo to ve mně zmatek, nejistotu, strach. Mám pocit, že jsem si vsugerovala, že pořád musím v hlavě něco řešit, konrtoloval, chtěla tím sama sebe trestat a že mě to i trochu zvráceně začalo bavilo, protože jsem tím vyplňovala čas. Nebo například sedím na přednášce a přede mnou sedí kluk, kterého odvidění znám z ročníku, ale nikdy jsem se s ním nebavila, neznám ho blíže. A začnu zase vymýšlet, co když ho třeba miluju a ne svého přítele (vím,že to zní šíleně), a pak se mi to honí hlavou a vyvolává to ve mně ten samý pocit zmatku, nepříjemný pocit, že teda musím přítele opustit a "jít" za tímhle cizím klukem. Přitom, když jsem s přítelem, tak je mi moc dobře a jsem v pohodě. Nebo obecně když jsem ve společnosti, tak se chovám normálně. Ale o samotě mám pocit, že se zase musím přece vrátit ke svým myšlenkám. Vždycky si říkám,že s těma myšlenkama a přestavama musím přestat a žít normálně, protože mě to pak ochromí a štve mě , že mi to kazí život. bojím se toho a ztrácím pojem o tom, co je reálné a co vymyšlené a co teda mám žít. Ale nevím,jak to vymazat hned z hlavy, nechci abych si na to zvykla..Moji blízcí říkají, že já potřebuji být neustále vytížená, zaměstnaná (což jsem ted nebyla), jinak začnu vymýšlet blbosti.. děkuji za Vaši radu

Milá Kláro, doporučuji naučit se vědomou práci s vlastní myslí. Nezapomenme, že my jsme ti, kteří si myšlenky vybírají, že myšlenky si nevybírají nás. K přeprogramování mysli slouží různé tecniky – já mám ráda léčebnou meditaci konkrétně vedenou, https://rovena.info/lecebna-meditace-cesta-k-osobni-sile.html, NLP mají rádi jiní najdete i jiné techniky, ale vždy je stejný princip. Urovnání myšlenek Vám také prospěje. Pokud budete chtít, domluvme se na setkání – konkrétní myšlenky, konkrétní témata – konkrétní výsledek – to je práce s myslí. Přeji vše dobré.