Po prázdninách jdu do nové školy. Po předešlé negativní skušenosti kde se se mnou nikdo nebavil nebo mi nadávali a pomlouvali mě mám strach jít znovu mezi lidi aby se to už neopakovalo. Nevím jak se mám chovat abych si našla přátele a nenudila je ale ani nebyla otravná. Nevím jestli je dobrý mluvit o sobě když mě neco trápi nebo to lidi obtežuje a nezajíma je to. Taky mám problém s tím že jsem se sebepoškozovala (pořád z toho nejsem úplně venku) ale na konci předešlé školy jsem už normálne nosila krátky rukáv protože to bylo každému fuk a stejně mě už dluho všelijak pomlouvali a už mi víc nic ublížit nemohli, ale nevím zda je dobrý své jizvy schovávat aby si o mně na nové škole hned nemysleli že chci akorát tak pozornost nebo že sem blázen. Už teď si v hlavě představuju rúzne varianty jak to tam asi bude a jak by se to vyvýjelo kdybych se chovala jako úplny introvert co skoro ani nemluví a nechce ostatní sebou obtežovat nebo jako veselý extrovert co se teší že má před sebou nový život ale nestydí se za sebe a svou minulost…A taky si přijdu že jakoukoliv cestou se rozhodnu jít tak to stejně dopadne špatně a tak jako na předešlé škole :( Zní to hrozně negativisticky ale přijde mi to jako že to tak opravdu bude a tak se bojím a nevím co s tím.

Milá Alenko, těžko říct, co bude. Přála bych ti, aby se podařilo najít kamarádku či kamarádky – aby tě na nové škole pro začátek vzal někdo pod ochranná křídla – můžeš o tématu, o svém strachu, mluvit s třídní nebo se školním psychologem…. tak nevím, kolik ti je a jaká škola… zkus si představovat raději hezké varianty… v principu by bylo užitečné, kdybys spolupracovala s psychologem, abys probrala své otázky a témata. Najdi si třeba nějaké knihy Jak si najít přátele… taky trochu inspirace https://rovena.info/jak-se-vyrovnat-s-sikanou-z-detstvi.html Držím ti palce a najdi si na konzultaci někoho u vás…